2010. október 2., szombat

Iglu torta

Hozzavalok:
  • 2 kerek piskotalap (15 es 18 centis)
  • fel uveg lekvar
  • marcipan
Kezdtem egy 3 tojasos piskotaval, amit a meleg sutoben hagytam, mig elszaladtam a gyerekert suliba, igy a teteje osszeesett. Ezen 'keseregve' csinaltam egy masik 3 tojasost, de egy kisebb edenyben, aminek az alja igy pontosan illett a nagyobbra es a teteje szepen megemelkedett... Szoval a kisebbik, de magasabbik tortat felbe vagom, a tetejet lekerekitem, egymashoz ragasztom oket 'felforralt, majd lehutott' lekvarral (en csak megmelegitettem, hogy jobban folyos legyen) es az oldaluk is bekenem. Az iglu bejaratat a torta lekerekitett reszebol formaltam, majd odaillesztettem, egy eles kessel bevagtam a helyet es kicsit benyomtam, hogy helyen tartsa. A marcipant kor alakura, egesz vekonyra kinyujtottam, de aki edesebben szereti, vastagabban is hagyhatja. Egyik oldalt bevagtam a kor kozeppontjatol egy sugarban, majd az iglu bejaratahoz tettem a vagott reszt es ugy tekertem korbe vele. A maradekot levagtam, vizzel lesimitva megprobaltam eltuntetni az illesztest, majd eles kessel bemetszettem a jegkockak vonalat. A pingvineket cukormazbol keszitettem, amit itt 'ready-to-roll icing'-nak hivnak, es igy keszen, szinesitve, kimertem lehet kapni. (Bocs, de nem tudom a pontos magyar megfelelojet.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails