2010. november 22., hétfő

Zsemle

Hozzavalok:
  • 500 g finomliszt
  • 25 g friss eleszto
  • 2 tojas
  • 2 dl tej
  • 50 g vaj
  • 1 kk so
Elesztot langyos tejben felfuttatom. A tobbi hozzavalok egy masik talban osszekeverem, majd hozzaadom a kovaszt is. Meleg helyen kb 1 orat kelesztem, atgyurom, 8-16 db golyot formazok belole, tepsibe rendezem, tetejuket felvert tojassal megkenem es meg fel orat pihentetem. Mielott sutobe tennem, ujra megkenem tojassal, megszorom szezammaggal, makkal...., majd kozepesen forro sutoben 15-20 percig sutom.

Megjegyzes: Vegre egy egyszeru, de annal finomabb zsemle recept!!!

1 megjegyzés:

  1. Még jó, hogy felfedeztem az apróbetűs részt is, mert épp akartam is kérdezni, hogy fincsi lett-e...
    Már én is rég keresek használható receptet zsömlére, de akkor úgy néz ki, ezt fogom kipróbálni.
    Kenyeret is sütnék, de még nem találtam meg a megfelelőt. Abból nincs jó recepted???

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails