2010. május 27., csütörtök

Epres-joghurtos torta

Hozzávalók:
  • 200 ml tejszínhab
  • 500 g eper
  • zselatin
  • 100 g cukor
  • fél citrom leve
  • 300 ml natúr joghurt
Áztassuk hideg vízbe a 12 lapból álló színtelen zselatint. Melegítsük fel a tejszínhabot, és engedjük fel benne a zselatinlapokat. A megmosott epret turmixoljuk össze, és adjuk hozzá a cukrot, a fél citrom levét és a natúr joghurtot. Az így kapott masszához öntsük még hozzá a felolvasztott zselét is, amelyet a tejszínhez kevertünk, és jó alaposan dolgozzuk össze. Kenjük ki a tortaformát olajjal, majd öntsük bele a masszát, és tegyük hűtőbe néhány órára.
Megjegyzes: olyan fini lett!!! A recepttol csak annyiban tertem el, hogy a tejszinhabot a vegen vertem fel, majd belecsurgattam a megolvasztott zselatint, amit gyorsan osszekevertem az epres masszaval. Azert gyorsan, mert mar akkor elkezdett megszilardulni a habom! Hutoben kb 2-3 orat volt. Keszitese nem neztem mennyi idot vett igenybe, de nem lehetett tobb 20 percnel. Disziteshez olvasztott csoki, gyumolcs, esetleg porcukor.

1 megjegyzés:

  1. A roládom azért nem sikerült mert a piskótám odaégett és emiatt kemény lett. Bár még felbírtam tekerni de kitekerésnél tört. Illetve a töltelékem is folyós lett így a megtört piskótába amit beletettem végül majdnem mind kifolyt. A zselatin szerintem felforrt, amit nem lett volna szabad így nem szilárdult meg a töltelék, ami nem tejszínhab volt eperrel, hanem eperjoghurt eperrel. Mindemelett nem csináltam még soha piskótatekercset így nem tudtam hogyan kell feltekerni ezért össze is ragadt. Mostmár tudom így utólag hogyan is kell csinálni. Hamarosan újból probálkozom. Üdv Judit

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails