2010. szeptember 24., péntek

Kivul-belul fehercsokis torta

Hozzavalok:
  • 4-6 tojasos piskotatorta
  • 200 ml tejszin
  • 200 g aprora vagott fehercsokolade
  • 150 g fehercsokolade
Ha kesz a piskota, vagy megvan boltbol, akkor elkeszitem a 'ganache'-t. A tejszin felet kicsi labosba ontom, es hagyom, mig a szele el nem kezd forrni. Lehuzom a tuzrol, hozzaadom a csoki darabkakat, keveressel segitem felolvadni, majd berakom a hutobe lehulni. Amint lehult kezi mixerrel kikeverem, mikozben hozzaontom a tejszin masik felet is. A kesz krembol egy reteget a ket fel piskota koze kenek, majd osszeallitom a tortat es bevonom vele az egeszet. Ezutan egy -a torta keruletenel 2 centivel hosszabb- sutopapircsikot vagok le ugy, hogy a magassaga 5 centivel haladja meg a tortaet. Megolvasztom a 150 g fehercsokit vizgoz felett (vagy mikroban, de oda ne egessuk!), majd egy ecset segitsegevel rakenem a sutopapirra. A tetejenek szant reszre kihuzogatom az olvadt csokit, hogy a kepen lathato hatast kapjam. Kicsit hagyom allni, de tul sokaig nem szabad, mert megszarad. Vegul korbecsomagolom a tortat vele es hutobe rakom, mig megszikkad. A tetejet friss gyumolccsel (pl erdei gyumolcs) vagy bolti cukorkakkal vagy olvasztott csokibol keszult formakkal diszitem.

2 megjegyzés:

  1. Hú, de rég csináltam már ilyet. Ideje lenne. :-)))
    Imádom a fehér csokit.

    VálaszTörlés
  2. Aha! Szóval így kell gyorsan ganache-t csinálni... :-)
    Én meg fél napot vártam, hogy kenni tudjam! :-o :-p

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails